سلام
ابتدا از تمام دوستانی که طی این چند روز برایم پیام گذاشتند سپاسگزارم.به زودی بحث جامعی را درباره ی آثار ایرج جنتی عطایی آغاز خواهم کرد. از تمام دوستان خواهشمندم اگر مطلبی درباره ی این بزرگِ ترانه دارند،یا اگر خود نظری درباره ی آتار او دارند، مطالب خود را به آدرس ایمیل من بفرستند تا با نام خودشان مورد استفاده قرار گیرد.
دو تن از دوستان بسیار نزدیک و صمیمی من وبلاگهای شخصی خود را برپا کرده اند.
آرش ثابتی که مدتهاست از بهترین دوستان من است چند ماهی است که ماه مانا را می نویسد.او در این وبلاگ از شعرها و دغدغه هایش می گوید.محمود رضا نوربخش دیگر دوست شنیدنی و خواندنی من است که مدتی است وبلاگ منار آشنایی را می نویسد. شیوه ی خاص نگارش و همچنین زاویه ی دید منحصر به فرد او به جهان پیرامونش او همیشه برایم جالب بوده است. سالهاست که این دو عزیز همدم روزها و شبهای منند. شما را نیز به خواندن وبلاگهایشان دعوت می کنم.
کتاب هفته ششم نیز آماده شده است. شین.پگاه عزیز با انرژی غبطه انگیزی مجموعه ای از مطالب خواندنی را مانند هر هفته گرد آورده است. به او به خاطر تلاش بی وقفه اش دست مریزاد می گویم.
و سرانجام اینکه: یکی از ترانه های خودم را که «سبزترین» نام دارد به تمام دوستانم عزیز پیشکش می کنم. از دوستانی که دستی بر آتش ادبیات دارند می خواهم که مرا از نظرات و انتقادات خود محروم نکنند. اینگونه باب نقد باز خواهد شد و راحت تر می توان به بحث های تخصصی پیرامون ترانه پرداخت.

سبزترین

چشم تو خلاصه‌ی شالیزارای شمال
سبزِسبز ، پاک و زلال ، مثِ یک خوابِ محال
مثِ پرواز کبوتر از رو بوم سرنوشت
مثِ آوازِ «بنان» ، مثِ رویای بهشت
مثِ خواب نمره‌ی بیست تو شب یه امتحان
یا شکفتن ترانه تو شبای گرم تهران
مث تنهایی باغچه مث ضجه‌ی سه‌تار
غزلای «حافظ» و مثنوی دیدن یار

«چشم تو خلاصه‌ی هرچی خوب و دیدنی
چشم تو بهانه‌ی ترانه‌ای شنیدنی »

چشم تو قشنگه مثلِ نقش لیلی توی قاب
مثل یک کتاب کهنه پرِ واژه‌های ناب
یا مث شعرای «لورکا» همیشه سبز و نجیب ×
یا خود «پابلو نرودا» ، توی خونه و غریب
مث رقصی دسته جمعی زیرِ بارونِ بهار
مث پرسه‌ای شبونه تو خیابون«بهار»
مث تصنیف «رهی» ، یکی از اون قدیمیاش
مث یاد سبز «شاملو» ، مث شعر «پریا»ش

«چشم تو خلاصه‌ی هرچی خوب و دیدنی
چشم تو بهانه‌ی ترانه‌ای شنیدنی »
dedicated to U!honey
(ح.ع)

× «… شعرِ سبز لورکا!» شهیار قنبری- سفرنامه
نظرات 1 + ارسال نظر
شایان شنبه 25 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:53 ق.ظ

سلام
خواهش میکنم از احمد شاملو بیشتر بنویسید و چرا میگن اشعار شاملو شبیه اشعار حافظ هستند
همچنین از صادق هدایت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد