Brown eyes

سلام

همان طور که پیش تر گفته بودم آلبوم جدید سیاوش قمیشی نیز مانند وبلاگ من «بی سرزمین تر از باد» نام دارد. البته وقتی من در حال انتخاب اسم وبلاگم بودم از این تصمیم سیاوش عزیز اطلاع نداشتم و تنها برای ادای احترام به یغما گلرویی دوست بزرگوارم که حق بزرگی بر گردن من دارد - و اگر او و راهنمایی های برادرانه اش نبود امروز دیگر ترانه نمی نوشتم – نام یکی از شعرهایش را برای وبلاگم انتخاب کردم. سیاوش هم همین ترانه را به اضافه ی چهار ترانه ی دیگر برای آلبوم تازه ی خود انتخاب کرده است و نام آلبوم خود را «بی سرزمین تر از باد» گذاشته است. او در مصاحبه ای که با رادیو BBC داشت به این نکته اشاره کرد و در مورد آلبوم جدیدش توضیح داد.(این مصاحبه را می توانید اینجا بشنوید)

دیگر اینکه: یکی از وبلاگهایی که به شدت به آن علاقه دارم و همیشه منتظر به روز شدنش هستم ،وبلاگ غزلسرای حوب و دوست ارجمندم خانم نغمه مستشارنظامی است.ایشان در جدیدترین مطلب خود غزلی زیبا را با این مطلع نوشته اند:
(( چشمان تو دو قهوه ای تیره ،چشمان من دو قهوه ای روشن
من فکر می کنم چه کسی را تو؟… تو فکر می کنی چه کسی را من؟…))

این غزل زیبای خانم مستشارنظامی مرا به یاد یکی از ترانه هایم انداخت.گرچه حال و هوای ترانه ی من کاملا با حال و هوای این غزل متفاوت است اما بد ندیدم تا آن را برایتان بنویسم و منتظر نظرات شما بمانم.

این ترانه را تقدیم به عزیزی می کنم که بودنش برایم تنها انگیزه ی عاشق بودن و عاشقانه سرودن است! 

وقتی هستی!

چشم تو فنجون قهوه س! منُ بی خواب می کنه!
هُرم دستت ، حتا این کوه یخُ آب می کنه!

گیس خوشبوی تو از بخت منم سیاتره!
تو نگاهت یه پرنده س که یا من همسفره!

وقتی هستی آسمون رنگ پریدن می گیره
دستای خسته ی من جرات چیدن می گیره

وقتی هستی نبض بودن توی دستای منه
دل دلِ ثانیه ها فاصله هارُ می شکنه!
×××
وقتی هستی! وقتی هستی! شاعرم
از بلند ترین درخت سیب بلندترم
وقتی هستی! وقتی هستی! با نگات
از تموم کهکشون دل می بَرَم!
×××
چشم تو فنجون قهوه س! منوُ بی خواب می کنه!
هُرم دستت ، حتا این کوه یخوُ آب می کنه!

با تو بودن عطر نارنجِ رسیده روُ میده
عطر گلهایی که تو باغچه ی خونه دمیده!

با تو بودن فرصت دوباره عاشق شدنه!
فرصت دوباره دیدن! فرصت شنیدنه!

فرصت دیدن فالَم توی فنجون چشات!
فرصت چشیدن مزه ی خوب خنده هات!
×××
وقتی هستی! وقتی هستی! شاعرم
از بلند ترین درخت سیب بلندترم
وقتی هستی! وقتی هستی! با نگات
از تموم کهکشون دل می بَرَم!
(ح.ع)

Dedicated to you,honey

نظرات 4 + ارسال نظر
پرهون پنج‌شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:16 ق.ظ http://parhoon.blogsky.com

خیلی زیبا می نویسی دوست من........ یا علی

پرهون جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:07 ق.ظ

با اجازه بهتون لینک دادم

آدمک یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:35 ق.ظ http://adamak.persianblog.com

سلان دوست من! بابا با احساس!! بابا رمانتیک!!! دمت گرم....خیلی باحاله....شاد باشی و برقرار...تابعد...

غزل متفاوت جمعه 16 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 12:13 ق.ظ http://ghazalemotafavet.persianblog.com

قابل توجه همه دوستان وعلا قه مندان غزل(فراخوان مباحث تئوریک پیرامون غزل) منتظرشماییم.اگر لطف کنید ولینک بدهید وخبر کنید ممنون می شویم وجبران می کنیم.یا علی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد