سلام

چند ماهی است که عصر پنجشنبه ها برای جمعی از ترانه سرایان و دوستداران ترانه در تهران حال و هوایِ خاصی دارد. در سالن اجتماعاتِ «کانون مردم شناسی» - در کنار پلِ آزمایش در بزرگراه شیخ فضل ا… - دور هم جمع می شویم و ترانه می خوانیم و ترانه های هم را می شنویم. ترانه سرایان موفقی همچون افشین یداللهی ، سعید امیراصلانی، یغما گلرویی ، نیلوفر لاری پور ،افشین سیاهپوش و… از اعضای ثابت این نشست ها هستند. این هفته نیز این جلسه تشکیل شد. با این دوستان صحبت کرده ام تا از هفته ی آینده از ترانه های جدیدشان در این وبلاگ استفاده کنیم. تا آن زمان مجبور هستید با همین ترانه ی من بسازید. منتظر نظراتتان هستم.

ترانه ی بازگشت

گریه ای پنهانی، بوسه و پیشانی

یک بغل آزادی در دلم زندانی

غیبتِ طرح و رنگ تا گلِ پیراهن

هجرتی بی پایان، بی ترانه، بی من!

شهرِ گنگِ واژه، غربتِ یک شاعر

غزلی بی انجام، کوچه ای بی عابر

کوله بارم لبریز از ترانه از شور

از صدایی در بند، از غریقی مغرور

**

تا تو بر می گردم! تا نجاتی در راه

تا شکوهِ دیدن، تا نگاهی ناگاه

تا تو بر می گردم! تا تمامِ خواهش

تا نگاهی مرهم ، تا شبِ آرامش

تا تو بر می گردم! تا شمیمِ گیسو

رشکِ هر چه آهو! تا شما! مَه‎ بانو!

Dedicated to you, honey

«ح .ع »

نظرات 7 + ارسال نظر
سیامک شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 04:21 ب.ظ http://shaeraneha.blogspot.com

سلام نازنین !
نمی نویسی ، نمی نویسی ... یه دفه دو تا دوتا !!
کلی حال کردم با ترانه های تو یغما ! زنده باشید هردویتان . ترانه ات بوی ترانه های شهیار را داشت ، شاید از لحاظ موسیقایی یا شاید نوع ترکیبات که به گمانم دومی بیشتر باشد . به هر حال زیبا بود . شاد باشی

شین.پگاه یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 08:00 ق.ظ http://sher-e-rooz.persianblog.com.

سلام عزیز .خسته نباشی .کمبود ترانه های ناب خودش درد یست .چرا که ترانه اگه خوب اجرا بشه موندنی تر از هر شعری تو زبان مردم میشه وبالطبع اثرگذار .خوب بود یکی از ترانه های قمیشی رو توی بلاگت میذاشتی ؛ بازم میام ولینکی هم میدم .قربانت شین.

سلام
از امودنت به این ترانه خانه ی کوچک سپاسگذارم.
از سیاوش یاد کردید.ترانه ای که از یغما گداشتم یعنی بی سرزمین تر از باد ترانه ی اصلی آلبوم بعدی سیاوشه.احتمالا اسم کاست هم همین هست.
باز هم منتظر نظراتتون هستم.

وحید امیری یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 12:27 ب.ظ http://khiyaal.persianblog.com/

سلام دوست خوب و نازنین!ممنونم از اظهار لطفت!از ترانه ات
لذت بردم.منهم شاگرد مدرسه شعرم و دارم (الفبای باران)را می آموزم.کوه قاف تا ابد از آن عطار و مولانا و سعدی سنایی و حافظ و فردوسی است عزیز!جاری و پاینده باشی.

مرتضی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 08:29 ب.ظ http://pariz.persianblog.com

سلام... به بهانه خیرمقدم و دست مریزاد هم که شده خواستم سلامی بگویم... برقرار باشی

آیدین فریدنژاد یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 10:38 ب.ظ

دوست عزیز و داداش خوبم.
چی بگم که این ترانه هم مثل همه ترانه هات قشنگ و دوست داشتنیه. من که همه رقمه قبولت دارم. موفق باشی.

آدمک یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 11:20 ب.ظ http://adamak.persianblog.com

سلام بزرگوار! خیلی خوشحالم که این جا رو پیدا کردم. چرا زودتر آدرس ندادی که خدمت برسیم؟! آرزوی موفقیت دارم برای شما و دوستانتون.شاد باشی...تا بعد...

نازبانو دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 12:35 ق.ظ http://nazbanoo.persianblog.com

عالی بود.

اول بیا خانه ی ما وقتی که از ره رسیدی
چون من کسی در فراقت شور زلیخا ندارد
بگذار پا بر دو چشمم من رسم دعوت ندارم
این اشیان خانه ی توست دیگر بفرما ندارد


خوشحالم که از شعرها خوشت اومد :)

www.negahino.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد