به جای معرفی و مقدمه

می‌دونی؟

همه‌ی ترانه‌ها بغض شکسته‌ی سکوتَن ‍!

انگاری از آسمون پائین می‌آن

همگی شعر هبوطَن !

همه‌شون یه جور تلاشَن

واسه موندن !

سعی بی نتیجه‌ی ترانه‌سازا

واسه خوندن !

حتی از ساده‌ترین واژه‌ی یک ترانه میشه

به معنی عمیق بعضی قصه‌ها رسید

مثل فال قهوه میشه تو سطرای ساده‌ی اون

پری مهربونُ چل‌گیسِ افسانه‌رُ دید

مثل نامه‌های مخفیانه‌ی عشقای هیجده سالگی

میشه تو ترانه حرف عاشقانه زد

یا میشه با واژه‌های سایه دار

به ستاره‌های کاغذی طعنه‌ی محرمانه زد

می‌تونی بغض هزار تا فصل سردُ بی بهارُتوی زیر و بم یک ترانه فریاد بزنی

می تونی با مردم کوچه‌ها هم صدا بشی

می تونی خستگی سالای دردُ

رو به کوه واژه‌ها داد بزنی ‍!

حتی وقتی که ترانه‌های لال - یا ترانه‌های کور –

توی حجم حنجره جا می گیرن

می‌تونی با یه ترانه‌ی دُرُست

بذر دیدن وُ شنیدنُ تو قلبا بکاری

می‌تونی مژده بدی که دیوا دارن می‌میرن!


همه‌ی ترانه‌ها بغض شکسته‌ی سکوتَن ‍!

انگاری از آسمون پائین می‌آن

همگی شعر هبوطَن !

نظرات 7 + ارسال نظر
المیرا دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 12:25 ق.ظ

بسیار عالی...........آنقدر که قابل تعریف نیست.....

سیامک دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 03:11 ب.ظ http://shaeraneha.blogspot.com

می دانی که دوستت دارم . می دانی که شرمنده ام کردی ! می دانی که زیبا می نویسی ! می دانی که ترانه هایت زیباست ! می دانی که منتظر نوشته های بعدی و ترانه های نابت هستم ! می دانی که همه جا جار می زنم آمدنت را ! می دانی که ...! شاد باشی

ارغوان دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 11:24 ب.ظ

تولد بلاگتون رو تبریک میگم» امیدوارم که در این راه مناظر ( خوش رنگی) پیش رو داشته باشید

آرش یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 08:51 ق.ظ http://mahmana.persianblog.com

از اینکه وب لاگت اینقدر بازدید کننده داره خیلی خوشحالم و از اینکه بقیه هم مثل من از ترانه هات لذت می برند خوشحال تر. راستی من چای می خوام هنوز اون ور رود خونه منتظرم هستی؟

من همیشه منتظرت هستم!
هر جا! هر وقت!
راستی! چای یا قهوه!

روشنک دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام حسن جان!
تبریک میگم و برات ارزوی موفقیت دارم.امیدوارم روز به روز وبلاگت بهتر بشه.اون شعری که دوست دارم را ندیدم لطفابنویسش مطمئنم که همه خوششون میاد
باز هم تبریک
دوستدارت
روشی

علی سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 08:56 ب.ظ

خیلی مخلصیم .

نیما شنبه 12 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:06 ق.ظ

واقعا دستت درد نکنه چه قدر دنبال همچین وب لاگی می گشتم
من اگه بخوام ترانه هامو واستون بفرستم باید چی کار کنم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد